برای دسترسی به آموزش ها و مطالب مرتبط با استاد حسین عباس منش در حوزه ی موفقیت ، روانشناسی ، قانون جذب و … لطفا روی کلمه ی عباس منش کلیک کنید .
.
همچنین با کلیک روی هرکدام از موارد زیر میتوانید به لیست اساتید و آموزش ها و مطالب مربوط به آن حوزه دست پیدا کنید :
آموزش موفقیت ، روانشناسی و قانون جذب
آموزش تجارت الکترونیک ( کسب و کارهای اینترنتی )
.
برای دستیابی به کلیه موارد و کلیه حوزه ها و اساتید و اطلاع رسانی ها ، میتوانید روی عبارت : همه ی اساتید موفقیت و کسب و کار کلیک کنید .
.
.
.
.
.
آموزشی _ انگیزشی :
عباس منش اپارات
ﺍﻫﻢ ﻭﻇﺎﯾﻒ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺎﺯﺍﺭ
(جلسه۵ مفاهیم تحقیقات بازاریابی)
• ﺟﻤﻊﺁﻭﺭﯼ ﻭ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﻭ ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻭ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻧﯿﺎﺯ ﻣﺼﺮﻑﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ
• ﻣﺸﺨﺺ ﻧﻤﻮﺩﻥ ﻫﺪﻑﻫﺎﯼ ﻓﺮﻭﺵ ﻭ ﺳﻬﻤﯿﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ
• ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺁﻣﯿﺰﻩ ﻭ ﯾﺎ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﮐﻪ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﺁﻥ ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮﻝ, ﻗﯿﻤﺖ, ﮐﺎﻧﺎﻝﻫﺎﯼ ﺗﻮﺯﯾﻊ ﻭ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎﯼ ﭘﯿﺸﺒﺮﺩ ﻓﺮﻭﺵ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ.
• ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﻭ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻻﺯﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ
• ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻭ ﯾﺎ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭘﯿﺶ ﺑﺮﻭﺩ.
• ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺵ: ﻣﺜﻞ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻟﻮﺍﺯﻡ ﯾﺪﮐﯽ ﻭ ﻗﻄﻌﺎﺕ
• ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻧﻈﺮﯾﺎﺕ ﻣﺼﺮﻑﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﺪﻩ
• ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺕ
• ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺑﯿﻦ ﻣﻘﺪﺍﺭ, ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﺧﺼﻮﺻﯿﺎﺕ ﺗﻘﺎﺿﺎ
ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﻭﻇﺎﯾﻒ ﻣﺬﮐﻮﺭ, ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﺪﻩ ﻧﯿﺰ ﺟﺰﻭ ﻭﻇﺎﯾﻒ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺩﺍﺭﺩ «ﻣﻘﺪﺍﺭ», «ﺯﻣﺎﻥ» ﻭ «ﺧﺼﻮﺻﯿﺎﺕ» ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺭﺍ ﻃﻮﺭﯼ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﺳﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﻻ ﯾﺎ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ «ﭘﺎﯾﯿﻦﺗﺮ», «ﻣﺴﺎﻭﯼ» ﻭ ﯾﺎ «ﺑﺎﻻﺗﺮ» ﺍﺯ ﺳﻄﺢ ﺗﻘﺎﺿﺎﯼ ﻣﻮﺭﺩﻧﻈﺮ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﮐﺎﻻ ﺳﻪ ﺷﺮﻁ ﺑﺎﯾﺪ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ: ﺍﻭﻝ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﮐﺎﻻ ﺗﻮﺳﻂ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ, ﺩﻭﻡ ﺁﻧﮑﻪ ﺍﯾﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﺮﯾﺪ ﮐﺎﻻﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺳﻮﻡ ﺁﻧﮑﻪ ﻣﯿﻞ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻗﺴﻤﺘﯽ ﺍﺯ ﭘﻮﻝ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﻓﻊ ﻧﯿﺎﺯ ﺧﻮﺩ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﻧﺪ.
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات
حسین عباس منش
اگر به تازگی اقدام به فروش محصول یا خدمات نموده اید اینگونه اقدام کنید.
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات
حسین عباس منش
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات
۱۶ تاکتیک انکارناپذیر در مذاکره
نویسنده: کلیف آکسفورد
مترجم: امیر پوریانسب
منبع: فوربس
حالا بیش از هر زمان و هر چیز دیگر تاکیتکهای مذاکرات موفق لازمهی بازاریابی، فروش، و راهبرد خلاقانه است؛ نه تاکتیکهای قدیمی و تاریخگذشتهی "آدمهای پشت میزنشین". با این وجود، هنوز یک چیز در دنیای کسب و کار تغییر نکرده است؛ شما به آن چه سزاوار هستید نمیرسید، بلکه به چیزی خواهید رسید که بابت آن مذاکره میکنید. پس بروید و با مذاکره، آن چه را میخواهید بهدست آورید. در این جا ۱۶ تاکتیک انکارناپذیر مذاکره بدون هیچ شرح و بسطی آورده شده است.
۱.خواسته یا نتیجهی مورد انتظار آن سوی مذاکره را دریابید و از آن با آغوش باز استقبال کنید.
۲.نمایندهی راستین همان بازاری باشید که محصولات اش را عرضه میکنید.
۳.بدانید وقت به نفع شما یا علیه شما میگذرد.
۴.هرگز میانگین تفاوت قیمت را پیشنهاد ندهید و نپذیرید.
۵.داستانتان(محصولتان) را بفروشید، نه ارزشهای(معرفی) خودتان را.
۶.وقتی به نظر میرسد دارید میبازید، چوب حراج نزنید، بلکه خلاق باشید.
۷.مذاکره اصلا به معنی عدالت یا انصاف نیست. فقط به معنی مذاکره است.
۸.گذشته را توضیح دهید ولی آینده را بفروشید.
۹.با درایت از بنبست خارج شوید.
۱۰.اولین پیشنهاد قیمت را شما بدهید.
۱۱.آدمها را سعی کنید به دقت بشناسید، نه مواضعشان را.
۱۲.مخالف و مخالفت را به سرعت خلع سلاح کنید.
۱۳.وقتی بحث شخصی میشود، سریع به موضوع مذاکره برگردید.
۱۴.حقیقت ناراحتکنندهی سنگربندی را بپذیرید.
۱۵ . مذاکرات اصلا با ماموریت تحقیق و تخریب انجام نمیشوند.
۱۶.هنر رسیدن به توافق در واقع تمرکز روی نتیجه است.
#Sales
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۷.۱۱.۱۸ ۱۴:۴۵]
5 راه برای تبدیل شدن به یک بازاریاب موفق
1 - مشخص کنید در چه حوزه ای تصمیم به فعالیت دارید
2 - توجه داشته باشید که اگر به محصول یا خدمتی علاقه مند باشید راحت تر و بهتر آن را بازاریابی خواهید کرد. چرا که برای شناخت بیشتر آن مشتاق تر خواهید بود و با عشق و علاقه مضاعفی آن را معرفی می کنید.
3 - یک اصل کلی در کسب و کار وجود دارد و آن این که : همواره « امنیت شغلی » و « میزان درآمد » با یکدیگر رابطه عکس دارند. کارهایی مانند بازاریابی کارهای پر ریسکی هستند که اگرچه درآمد بالایی دارند اما امنیت شغلی کمی دارند پس اگر امنیت شغلی برایتان مهم است برای رفع این مشکل مبلغی را به عنوان درآمد ثابت به کارفرمای خود پیشنهاد کنید و مابقی را می توانید به صورت درصدی بگیرید.
4 - برای یافتن کار عجله نکنید گزینه ها و شرایط مختلف را بررسی کنید زیرا متاسفانه امروزه برخی شرکت ها بازاریاب ها را مورد استثمار کاری قرار می دهند. تا حد امکان با افراد و شرکت های معتبر کار کنید.
5 - وقتی وارد بازار کار شدید تا جایی که می توانید داده جمع کنید. در بازاریابی مهم ترین گنج شما داده هایی هستند که به صورت اطلاعات در می آیند و بعدها و به صورت مداوم می توانیداز آن ها استفاده کنید.
همیشه با برنامه جلو بروید و برنامه ها و نقشه هایتان را مکتوب کنید از تغییر نهراسید و از تمامی افراد و موقعیت های مختلف در محیط کارتان چیزی بیاموزید.
#HRM
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۷.۱۱.۱۸ ۱۴:۴۶]
6 تکنیک ارتباط مؤثر در فروش حضوری
همه کارهای ما نوعی ارتباط است و همه سعی داریم تا به طریقی در دیگران نفوذ کنیم . تحقیقات نشان داده 70 تا 75٪ وقت انسانه صرف برقراری ارتباط می شود. بهتر و بیشتر حرف زدن ، ملاک ارتباط مؤثر نیست بلکه توجه به حرکات ،استفاده از حرکات و گوش دادن فعال ، باعث ایجاد ارتباط مؤثر می گردد.
تکنیک 1- سخنان مشتری را تفسیر کنید
با استفاده از گنجینه لغات خود ، استنباط خود را از صحبت های مشتری بیان کنید و از این طریق به او این اطمینان را دهید که خواسته هایش را درست فهمیده اید
تکنیک 2- سؤال های باز مطرح کنید
برای افراد بسیار مشکل است که مدت زیادی روی سخنان یک نفر تمرکز کنند و از آنجا که گفتگوهای فروش با ارائه حقایق و بیان مشخصات و مزایای محصولات و خدمات همراه است ، طولانی شدن گفتگو باعث منحرف شدن توجه مشتری می گردد. این مشکل را می توان با استفاده از سؤالهای مناسب رفع کرد.
تکنیک 3- سکوت طلایی
پس از طرح سوال و گوش دادن به مطالب مشتری که باعث کشف علایق ،نیاز ها ،خواسته هاو انتظارهای وی می گردد و انطباق نیازها وخواسته ها با خصوصیات و ویژگیهای محصولات خودمان و انعکاس استنباط و احساس خود به طرف مقابل ، با متانت و شکیبایی چند لحظه مکث کنید و به مشتری مجال دهید تا فکر کند .
تکنیک 4– اثر گذاری اولیه
با تحقیقاتی که از مکانهای تجاری به عمل آمده روشن شده است که در سه دقیقه اول ورود مشتری همه مسائل روشن می شود .تصویری که از شما در ذهن مشتری شکل می گیرد در همین سه دقیقه اول است. تجربه های خوب در ذهن مشتری تصویر خوب و تجربه های بد در ذهن او تصویر بدی می سازد .این ذهنیت شکل گرفته را به سختی می توانید تغییر دهید.همچنین تحقیقات نشان داده اند پس از اینکه فرد به یک نتیجه کلی دست می یابد و متوجه می شود کسی یا چیزی را دوست داردیا نه ،دیگر به راحتی نمی تواند نتیجه گیری خود را عوض کند ،از اعتقدهایی که نسبت به آن شخص یا چیز پیدا می کند روی بر نمی گرداند و به داطلاعات جدیدتر توجهی نمی کند ،بلکه آنها را طوری تغییر می دهد که تصورات اولیه خود را تأیید کند.
تکنیک 5– قدرت خنده
فروشنده خوب ،فروشنده ای است که همیشه لبخندی ملایم اما واقعی بر لب داشته باشد .«فردی که چهره ای شاد و خندان ندارد، نباید مغازه باز کند». هیچ چیز بیشتر از تند خویی، مشتری را فراری نمی دهد.
تکنیک 6 - قدرت دست دادن
سعی کنید در ارتباط های تجاری:
1) به هنگام دست دادن دست ها خشک باشد.
2) در میزان فشار دادن حد اعتدال را فراموش کنید.
3) دست طرف مقابل را حدود 6 ثانیه در دست خود نگه دارید.
4) برای ابراز تسلط از «چنگ مرد بزرگ »استفاده کنید، یعنی دست طرف مقابل را بیش از حد معمول فشار داده و مدت طولانی تری در دست خود نگه دارید.
5) برای ابراز دوستی و همکاری از «چنگ همایشی »استفاده کنید؛ یعنی در فشار دادن اعتدال را رعایت کنید، مدت نگه داشتن کمی طولانی تر باشد، چهره متبسم و آرام، ارتباط چشمی ملایم داشته باشید و کمی به جلو متمایل شوید.
6) برای ابراز خشوع، به هنگم دست دادن، دست رو به بالا و در برخورد اول، گردن کمی کج باشد.
#Sales
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۷.۱۱.۱۸ ۱۴:۴۹]
حسین عباس منش
💥 کل پول جهان در یک چشم انداز
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۷.۱۱.۱۸ ۱۴:۴۹]
📚شهرت چیست؟
شهرت چیزی جز مقایسه آدمی بادیگران نیست. بنابرین ماهیتا امری نسبی است و در نتیجه، فقط ارزشی نسبی دارد.
زیرا اگر دیگران مانند فرد مشهور باشند، شهرت او کاملا از بین میرود. ارزش مطلق، فقط از آن چیزیست که آدمی در هر شرایطی واجد آن است، یعنی آنچه به طور مستقیم ذاتا در خود دارد: بنابراین، داشتن قلبی بزرگ وذهنی بزرگ، ارزش مطلق است. پس خود شهرت ارزشمند نیست، بلکه آنچه موجب شهرت میشود، ارزشمند است.
آنچه موجب شهرت است جوهر، و خودشهرت، عرض آن است که به منزله نشانهای بر صاحبش تاثیر میگذارد و ارزشمند بودن او را به خودش ثابت میکند. همانطور که نور اگر توسط جسمی بازتاب نشود قابل روییت نیست، هر استعدادی هم باید نخست در اثر شهرت، به خود، یقین حاصل کند.
💡اما شهرت همیشه نشانه استحقاق نیست، زیرا هم شهرت بدون دستاورد وجود دارد وهم دستاورد بدون شهرت.
از این رو این گفته لسینگ به جاست که: بعضی ها مشهورند و بعضی ها استحقاق شهرت را دارند.
آرتور شوپنهاور
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۷.۱۱.۱۸ ۱۴:۵۰]
📚 قبل از تنبیه و سرزنش یک دوست، یک کارمند، یا یک مدیر، از روش راکفلر کمک بگیرید!
سالها پیش یکی از مدیران ارشد یک شرکت نفتی تصمیم اشتباهی گرفت و به همین سبب بالغ بر دو میلیون دلار خسارت بر آن شرکت وارد شد. جان دی راکفلر مدیرعامل وقت شرکت بود.
روزی که خبر خسارت در شرکت پیچید، بیشتر مدیران شرکت به بهانههای مختلف میکوشیدند تا از مدیرعامل دوری کنند تا مورد خشم و غضب او واقع نشوند. تنها کسی که آن روز جرأت کرد به دیدار مدیرعامل برود شخصی به نام ادوارد تیبدفورد بود. او یکی از شرکای شرکت بود و خوب میدانست که باید خود را برای شنیدن سخنرانی طولانی علیه مدیری که مرتکب اشتباه شده بود آماده کند.
زمانی که بدفورد وارد دفتر کار راکفلر شد، سر امپراتور شرکت عظیم نفتی روی میز کارش خم شده و روی کاغذی سخت مشغول نوشتن بود. بدفورد ساکت و آرام بدون اینکه مزاحم کار او شود ایستاد. راکفلر پس از چند دقیقه سرش را بلند کرد و به آرامی گفت: آه بدفورد تویی؛ به گمانم خبر خسارت وارد شده به شرکت را شنیدهای.
بدفورد بلافاصله خبر خسارت راتایید کرد.
راکفلر گفت: چند روز است که روی مساله فکر میکنم و قبل از اینکه مدیر مربوطه را برای بازخواست بخواهیم، داشتم موارد مهمی را یادداشت میکردم.
بدفورد بعدها اینطور تعریف کرد: بالای کاغذ نوشته شده بود نقاط قوت آقای . . .
سپس فهرست طولانی از فضایل مدیر که شامل شرححال مختصری از کمکهای او به شرکت، تصمیمات درست در موارد مختلف، تصمیمهایی که مبالغی بیش از خسارت اخیر که عاید شرکت کرده بود را روی کاغذ نوشته بود.
بدفورد میگوید من هرگز این درس را فراموش نمیکنم؛ در سالهای بعد هر وقت که درصدد برخورد و تنبیه کسی بودم قبل از هر چیز خودم را وادار میکردم پشت میزی بنشینم و با تعمق فهرستی طولانی از نقاط قوت همان شخص تهیه کنم و تنها پس از تهیهی یک چنین فهرستی متوجه میشدم که قادرم مساله را از بُعد واقعی آن مورد بررسی قرار دهم و این امر باعث شد تا از پُرهزینهترین اشتباهاتی که هر مدیر امکان مرتکب شدن به آن را دارد و آن چیزی جز خشم و عصبانیت نیست دور باشم؛ من به هر کسی که با مردم سر و کار دارد توصیه میکنم که از این روش استفاده کند.
اگر در رابطه با دوست، همکار یا همسر خویش، کارتان به جر و بحث یا حتی دعوا کشید، لطفاً قبل از یادآوری خصوصیات منفی و کنارگذاشتن کامل شخص، دربارهی ویژگیهای مثبت و کارهای خوبی که برایتان انجام داده است هم فکر کنید. آدمی خطا میکند، اما اگر کل رفتار و اعمالش را روی ترازو قرار دهید، ممکن است قسمت مثبت آن سنگینی کند.
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۷.۱۱.۱۸ ۱۵:۲۹]
[ Video ]
دارا خسروشاهی؛ ایرانی شناختهشده دره سیلیکون ولی
دارا خسروشاهی هفتم خردادماه سال ۱۳۴۸ در تهران متولد شد. خانواده خسروشاهی کارخانههای مینو، تولیددارو و تولیپرس را در ایران تاسیس کردند. دارا در سال ۱۳۵۷، به همراه خانواده به نیویورک مهاجرت کرد. در سال ۱۹۹۱ مدرک کارشناسی برق را از دانشگاه براون گرفت. در سال ۱۹۹۸ به دعوت بری دیلر، مدیر امور مالی کمپانی InterActiveCorp شد. در سال ۲۰۰۳، کمپانی اکسپدیا را، خریداری کرد و مدیرعامل این مجموعه شد. دارا خسروشاهی در سال ۲۰۰۶ رتبه اول مدیران حوزه تکنولوژی آمریکا را دریافت کرد. او از آگوست سال ۲۰۱۷ مدیرعاملی اوبر را نیز بر عهده گرفت. دارا همچنین عضو هیئت تحریریه روزنامه نیویورک تایمز است. درارا در سال ۲۰۱۲ با سیدنی شاپیرو ازدواج کرد. او چهار فرزند دارد و بیشتر زمان خود را در کنار خانوادهاش میگذراند.
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۸.۱۱.۱۸ ۰۰:۲۸]
حسین عباس منش
💥 به دو دلیل در کارهایمان شکست میخوریم:
1️⃣ همیشه در جستجوی چیزهای جدید هستیم و اکنون را رها میکنیم!
2️⃣ همیشه درحال تکرار قبلی ها هستیم و آینده را رها میکنیم..
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۸.۱۱.۱۸ ۰۰:۲۸]
حسین عباس منش
💥 شرکت های بزرگ از کجا شروع کردند؟
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۸.۱۱.۱۸ ۰۰:۲۹]
حسین عباس منش
عباس منش اپارات [۰۸.۱۱.۱۸ ۰۰:۲۹]
📚 فحش و مشت، آسان ترین راهِ حل اختلاف!
روزی در یکی از خیابان های شهر پاریس به همراه همسرم به دنبال آدرسی بودیم. می گشتیم و پیدا نمی کردیم. در نبش یکی از خیابان ها مرد میانسالی ناگهان به همسرم برخورد کرد و همسرم بر زمین افتاد. اساسا چنین انتظاری نداشتم چون معمولا در خیابان های شهرهای اروپایی عابران به آرامی و با احتیاط راه می روند. مرد میانسال به دلیل آنچه رخ داده بود مدام عذر خواهی می کرد و با چرخاندن انگشت اشاره اش کنار سرش، می گفت که اصلا حواسش به مسیر نبوده است. همه چیز سریع می گذشت.
بگذارید صادقانه بگویم. لحظه ای به ذهنم خطور کرد که یقه اش را بگیرم، به او فحش بدهم و مشتی بر صورتش بکوبم!!! با خودم گفتم ناسلامتی تو مرد هستی و باید از همسرت محافظت کنی. ولی خودم را کنترل کردم. چون زود متوجه شدم که در ایران نیستم و آنجا حساب و کتاب دارد! آن مرد میانسال مدام از همسرم می پرسید "صدمه ای ندیده اید؟" می پرسید "آیا لازم است به آمبولانس زنگ بزند؟" همسرم هم می گفت نیازی به آمبولانس نیست. آن مرد آرام شد و دوباره عذرخواهی کرد. موبایلش را از جیبش بیرون آورد و گفت پس به پلیس زنگ می زنم. به همسرم نگاه کردم. هر دو تعجب کردیم. نکند دیوانه است؟ پرسیدم "چرا پلیس؟" گفت "خب بیاید و بررسی کند". باز با تعجب به همسرم نگاه کردم، آیا ما را مسخره می کند؟ به آن مرد میانسال گفتم "لازم نیست پلیس بیاید". چند بار از همسرم پرسید "مشکلی با من ندارید و اجازه می دهید من بروم؟" گفتیم مشکلی نیست؛ بفرمایید. باز توضیح داد، عذر خواهی کرد و رفت. برای من که نسبت به مسائل اجتماعی کنجکاوم این اتفاق قابلتأمل بود.
💡 اینکه در کشورهای توسعهیافته، به افراد آموختهاند که برای هر اتفاقی؛ راهحل مسالمتآمیزی وجود دارد و برای پرهیز از تنش و تضاد، بهتر است افراد آن راهحلها را بکار گیرند. هرچند بهعنوان یک جامعهشناس معتقدم که زمینههای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در افزایش نزاعها و به عبارتی تضادهای اجتماعی نقش دارند و نباید مسئله را بیشازحد سادهسازی کرد؛ ولی بااینوجود فکر میکنم که اگر مهارتهای حل تضاد و اختلاف به افراد آموزش داده شود شاهد کاهش آمار نزاع باشیم. میدانم که برای مثال در برنامههای آموزشی مدارس کشورهای توسعهیافته و در دروس مهارتهای اجتماعیشان، یکی از مباحثی که به شکلهای مختلف به دانش آموزان آموزش داده میشود همین مهارتهای حل تضاد Conflict Resolution Skills است. این امر نهتنها در نهاد آموزشی بلکه در سایر نهادها بهویژه خانواده هم جدی تلقی میشود.
متأسفانه آموزش چنین عناوینی در نهادهای اجتماعی ما جدی نیست. گویی آسانترین سازوکار حل تضاد، فحش و سپس مشت است! تعارف نداریم؛ در این جامعه از سطوح پایین تا سطوح بالا، معمولاً از آسانترین سازوکار حل تضاد یعنی فحش و مشت، که البته تبعات ناگواری هم برای جامعه دارد، استفاده میشود. چرا ؟ چون مهارتهای حل تضاد را به ما یاد نداده اند.
دکتر فردین علیخواه-جامعه شناس
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۸.۱۱.۱۸ ۰۰:۳۰]
تغییرات مدیریتی
1.تفکر مبتنی بر صفر را در همه امور بکار گیرید
یعنی حذف همه ادمهای اشتباه
توقف همه سرمایه گذاریهای اشتباه
و حذف همه محصولات و خدمات اشتباه
2.آدم خوب یا مدیر خوب بودن به معنی عدم حذف ادمهای بی کفایت از سازمان نیست.
3.دیر استخدام و زود اخراج کنید.
4.علت 80% عدم توفیق سازمانها در درون سازمان است ولی عموم مدیران عاشق بهانه هستند.
(بعنوان مثال شرایط بد اقتصادی ، رکود و...)
5.برای حل مشکلات خود طوفان فکری راه بیندازید
مشکل را در قالب سوال مطرح کنید
و حداقل 20 راه حل برای اون مکتوب کنید
معمولا بهترین و خلاقانه ترین راه حلها اخرین راهها
#Management
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۸.۱۱.۱۸ ۰۰:۳۱]
حسین عباس منش
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۸.۱۱.۱۸ ۰۰:۳۱]
قانون "پل طلایی"
اگر کسی در مذاکره به شما دروغ گفت و شما متوجه شدید که او دروغ میگوید، نباید این مسئله را مطرح کنید. در مذاکره مفهومی داریم به نام «پل طلایی».
این مفهوم که یک قانون خیلی قدیمی چینی است، میگوید اگر دشمن به شما حمله کرد و از پلی بر روی رودخانهای گذشت، پل پشت سرش را خراب نکنید؛ چون وقتی دشمن بداند دیگر راه برگشتی ندارد، انرژی و تلاشش برای شکست دادن شما مضاعف خواهد شد. در عوض بروید و پل پشت سرش را از طلا بسازید تا اگر خواست عقبنشینی کند، احساس کند که روی این پل طلایی، حتی عقبنشینی هم افتخار است.
پس ما، نه تنها نباید طرف مذاکرهمان را ضایع کنیم، بلکه حتی موظف هستیم کمک کنیم که او خطایش را به شیوه آبرومندانهای بپوشاند و عقبنشینی کند. در این صورت، رابطه قابل ترمیم خواهد بود. مطرح کردن دروغ و خیانت دیگران، تنها در حالتی معنا پیدا میکند که تصمیم گرفته باشیم دیگر تحت هیچ شرایطی به دوستی و همکاری با آنان ادامه ندهیم.
#Sales
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۸.۱۱.۱۸ ۱۱:۴۴]
[Forwarded from NABSH نبش]
[ GIF ]
خانه های پیش ساخته مبله قابل حمل که در عرض 10 دقیقه برپا میشوند و قابل تا شدن هستند.
https://t.me/joinchat/AAAAAEtmM6V76YdsGyRBMQ
عباس منش اپارات [۰۸.۱۱.۱۸ ۱۶:۱۹]
❇️ توصیه های ده گانه "برنامه محیط زیست سازمان ملل(یونپ)به شهروندان جهان
" یونپ" معتقد است هر کدام از هفت میلیاردوسیصد میلیون نفر شهروند ساکن زمین
می تواند گام های موثری برای حفاظت از آن بردارد.
1- "هر نفر یک روز در هفته از رژیم غذایی گیاهی استفاده کرده و گوشت نخورد".
با رعایت این توصیه ، پس از یک سال، میزان "کاهش تولید گازهای گلخانه ای" توسط هر نفر تقریبا برابر است با بیرون نیاوردن خودرو از منزل به مدت یک ماه.
2- " هر کسی بلیت سفرهای خود را الکترونیکی تهیه کرده و "بلیت کاغذی" دریافت نکند".
این اقدام در کاهش میزان مصرف کاغذ، قطع درختان و سایر هزینه ها تاثیر گذار است.
3-" لوله های آب دارای نشتی به منظور جلوگیری از هدر رفت آب ، تعمیر و بهسازی شوند ".
اگر تنها و تنها یک لوله آب دارای نشتی ،تعمیر و بهسازی شود،سالیانه به صورت میانگین از هدر رفت حدود ۴۰ هزار لیتر "آب در دسترس" جلوگیری می شود.
4- " لامپ های کم مصرف، جایگزین لامپ های معمولی شوند".
جایگزینی یک لامپ معمولی یا رشته ای با یک لامپ کم مصرف، موجب ۷۵ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی برق می شود.
5- "هیچکس وسایل و ابزارهای الکترونیکی کهنه را دور نینداخته و به عنوان زباله تلقی نکند ، بلکه این دستگاه ها را بازیافت نموده و از قطعات آنها استفاده کند".
6- "برخی فعالیت های خانگی از طریق اینترنت، تلفن و سایر وسایل الکترونیکی و ارتباطی انجام شده و برای انجام برخی کارها از تردد غیر ضروری (بخصوص با اتومبیل شخصی) خوداری شود".
7- "برای مصرف آب به جای بطری های یک بار مصرف پلاستیکی از قمقمه و بطری های دائمی استفاده شود".
8- "شیشه و آلومینیم ازسایر زباله ها جدا گشته و به مراکز بازیافت تحویل داده شوند".
9- "هر شهروندی در صورت امکان و زمینه مناسب با استفاده از دوچرخه به محل کار خود برود".
اگر کسی با دوچرخه به محل کار خود برود، در ازای هر کیلومتر مسافت ، زمین را از شر ۲۵۰ گرم کربن خلاص می کند.
10- "هر کسی تلاش کند تا غذا را در خانه بخورد
و از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده نکند".
با رعایت این توصیه ،علاوه بر کاهش تولید زباله های پلاستیکی، ۲۶۰ گونه جانوری نیز از خطر مرگ ناشی از خوردن زباله های پلاستیکی و گیر افتادن در آنها نجات پیدا می کنند .
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۸.۱۱.۱۸ ۱۷:۳۹]
حسین عباس منش
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۸.۱۱.۱۸ ۱۷:۴۲]
حسین عباس منش
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۸.۱۱.۱۸ ۱۷:۴۳]
۳۰ مانع مهم بین کارکنان و مدیران
1- بی احترامی بین مدیران و کارکنان
2- نداشتن اختیار تصمیم گیری لازم
3- عدم وجود آزادی برای اعلام آزادنه نظرات کارکنان
4- دیده نشدن کارهای خوب کارکنان
5- عادلانه نبودن اعمال سیاستهای پرسنلی
6- عدم توجه مدیران به صحبتها و پیشنهادات کارکنان
7- نگذاشتن احترام شخصی به کارکنان
8- اتخاذ تصمیمات ضعیف مدیریتی
9- عدم اطمینان به اطلاعاتی که از طریق مدیران اعلام می شوند.
10- عدم ایجاد انگیزه برای کارکنان
11- عدم اطمینان به نوع مدیریت
12-نبود اطلاعات لازم جهت انجام کارها
13- عدم دادن آموزش های لازم جهت انجام کارها
14- ضعیف بودن کالا و خدمات سازمان از نظر کارکنان
15- عدم وجود همکاری بین بخش های مختلف سازمان
16- وجود تشریفات زائد در سازمان
17_ وجود افراد ناکارامد در سازمان
18- ناراضی بودن از درصد حقوق
19- ناعادلانه بودن دستمزد
20- مفید نبودن ارزیابی عملکرد کارکنان
21- عدم وجود رابطه مناسب بین حقوق و عملکرد کارکنان
22- کمبود مزایا و تسهیلات سازمان
23- عدم وجود فرصتهای پیشرفت
24- عدم لذت بردن از شغل
25- وجود احساس نا امنی شغلی
26- عدم وجود تعادل بین زندگی کاری و شخصی
27- عدم استفاده مناسب از توانایی های کارکنان
28- عدم وجود تعهد کارکنان به سازمان
29_ نبود راهنمایی های لازم
30- اتخاذ تصمیمات استخدامی ضعیف
بروس کاچر - آدام اسنایدر
ترجمه دکتر محمد لگزیان
گردآورندگان: الهام رسایی- تهمینه مرادیان پور
#HRM
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۹.۱۱.۱۸ ۱۱:۵۰]
حسین عباس منش
یک تمثیل جذاب و آموزنده!
1⃣ مدیر پروژه: کسی که فکر میکنه ۹ تا زن می تونن تو یک ماه یه بچه به دنیا بیارن!
2⃣ دولوپر: کسی که فکر میکنه به دنیا آوردن یک بچه، ۱۸ ماه طول میکشه!
3⃣ مشتری: کسی که نمیدونه واسه چی بچه میخواد!
4⃣ مدیر مارکتینگ: کسی که فکر میکنه میتونه یک بچه تحویل بده، حتی اگه زن و مردی وجود نداشته باشن!
5⃣ تست کننده : کسی که همیشه به همسرش میگه این بچه اونی نیست که باید باشه!
6⃣ مدیر : کسی که فکر میکنه میشه یک الاغ بعد از 9 ماه یک انسان به دنیا بیاره ... 🙄
/سینا یزدانیان
(با اندکی تغییر)
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۹.۱۱.۱۸ ۱۴:۳۵]
حسین عباس منش
💥لمس کردن اشیاء، احتمال خرید هر جنس را ۸ برابر میکند...
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۹.۱۱.۱۸ ۱۴:۳۶]
[ GIF ]
🎞 نوآوری همیشه لازم نیست پیچیده باشد
عباس منش تلگرام
عباس منش اپارات [۰۹.۱۱.۱۸ ۱۴:۴۱]
حسین عباس منش
💥 هر معاشرتی که موجب کمال نشود، موجب انحطاط خواهد بود؛
💡پس بدانیم با چه کسانی معاشرت میکنیم!
جان استوارت میل
✅مشاوران کسب و کار
https://t.me/joinchat/AAAAAECJ4stW2iUnRroN_Q
عباس منش اپارات [۰۹.۱۱.۱۸ ۱۴:۴۲]
💥 حداقل ۸۰ درصد میلیونرها خودساخته هستند.
آنها با هیچ شروع کردند و فقط دو چیز داشتند :
۱. انرژی
۲. جاه طلبی
برایان تریسی
✅مشاوران کسب و کار
https://t.me/joinchat/AAAAAECJ4stW2iUnRroN_Q
عباس منش اپارات [۰۹.۱۱.۱۸ ۱۴:۴۲]
حسین عباس منش
💥دانشمندان در مراحل اولیه تولید تلفن همراه بینیاز از باتری
در این روش دستگاه با استفاده از بازتاب امواج رادیویی نیروی لازم را برای عملکردهای مختلف دریافت میکند
✅مشاوران کسب و کار
https://t.me/joinchat/AAAAAECJ4stW2iUnRroN_Q
عباس منش اپارات [۰۹.۱۱.۱۸ ۱۴:۴۴]
چند سوال کلیدی که هر فروشنده ای باید درست در موردشان فکر کند:
۱.کدام گروه سنی از مشتریان به محصولات یا خدمات من نیاز دارند؟
۲.کدام جنسیت به استفاده از محصولات یا خدمات من راغب هستند؟
۳.سطح درآمد مشتریانی که احتمال استفاده از محصولات یا خدمات من را دارند چه میزان است؟
۴.مشتریان موردنظر من احتمالاً چه سطح تحصیلاتی دارند؟
۵.آیا محصول یا خدمات من چیزی لازم است یا تجملی؟
۶.آیا محصول یا خدمات من یک خرید عادی است یا چیزی است که مشتریان برای آن باید پسانداز کنند؟
۷.آیا اینترنت، مقالات روزنامهها یا هر فاکتور خارجی دیگر نقشی تعیینکننده در تعیین تصمیم نهایی مشتریان من برای استفاده یا عدم استفاده از محصولات من دارند؟
#Marketing
✅مشاوران کسب و کار
https://t.me/joinchat/AAAAAECJ4stW2iUnRroN_Q
عباس منش اپارات [۰۹.۱۱.۱۸ ۱۴:۴۵]
♻️
ﭼﺮﺍ ﺍﻓﮑﺎﺭﺗﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺪ؟
ﺍﻓﮑﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﺏ ﻫﺎﯼ ﭘﺮﺍﮐﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ ، ﺑﺮﺧﯽ ﺗﺒﺨﯿﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ، ﺑﻌﻀﯽ ﺟﺬﺏ ﺯﻣﯿﻦ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﯾﺖ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ .
ﭼﮑﺎﺭ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺮﺩ ؟
ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﺭﻭﺳﺘﺎﺋﯿﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻣﺤﺼﻮﻻﺗﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ . ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﺁﺏ ﻫﺎﯼ
ﺳﺮﮔﺮﺩﺍﻥ ﯾﮏ ﮐﺎﻧﺎﻝ ﺑﺴﺎﺯﯾﺪ ﺗﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﯿﺪ ﺍﯾﻦ ﺁﺏ ﻫﺎﺭﺍ ﺑﺴﻤﺘﯽ ﮐﻪ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﮐﻨﯿﺪ .
ﻣﯽ ﮔﻮیید ﮐﺎﻧﺎﻝ ﭼﯿﺴﺖ ؟
ﮐﺎﻧﺎﻝ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﺷﺪﻥ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﯾﮏ ﻓﮑﺮ ، ﯾﮏ ﻫﺪﻑ ﮐﺎﻣﻼً ﺭﻭﺷﻦ ﻭ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷﺪﻩ .
ﯾﮏ ﻓﮑﺮ ﯾﻌﻨﯽ ﮐﺎﺷﺘﻦ ﯾﮏ ﺑﺬﺭ .
ﺍﯾﻦ ﺑﺬﺭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺁﺑﯿﺎﺭﯼ ﻭ ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﻫﺮ ﺭﻭﺯﻩ ﺷﻤﺎ ﺩﺍﺭﺩ ﺗﺎ ﺭﺷﺪ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺛﻤﺮ ﻧﺸﯿﻨﺪ .
ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﮔﯿﺎﻫﺘﺎﻥ ( ﻫﺪﻓﺘﺎﻥ ) ﺧﺸﮏ ﺷﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺖ ﺍﯾﻦ ﺍﺯ ﮐﻢ ﮐﺎﺭﯼ ﺷﻤﺎﺳﺖ .
ﻗﺪﺭﺕ ﻓﮑﺮﺗﺎﻥ ﻫﺮﻟﺤﻈﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺑﺎﺭﺵ ﺍﺳﺖ ﻓﻘﻂ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺠﺎﯼ ﭘﺮﺳﻪ ﺯﺩﻥ ﺩﺭ ﺗﻔﮑﺮﺍﺕ ﻣﻮﻫﻮﻡ ( ﭼﺮﻧﺪ ﻭ ﭘﺮﻧﺪ ) ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻧﺎﺑﻮﺩﯼ ﺍﯾﻦ ﻗﺪﺭﺕ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺮﻭ ﺭﺍ ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ
ﮐﻨﯿﺪ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﯾﮏ ﻫﺪﻑ ﺭﻭﺷﻦ ﻭ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺑﺪﺍﻥ ﺑﯿﺎﻧﺪﯾﺸﯿﺪ
ﯾﺎﺩﺗﺎﻥ ﻧﺮﻭﺩ «ﻫﺮ ﺭﻭﺯ» .
ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﺫﻫﻦ
✅مشاوران کسب و کار